Waardering voor mijn werk :-)

Ik voel me partner in gezondheid en veiligheid bij mijn klanten

Wat een eer om met zo’n mooi artikel over mij, zo in het zonnetje gezet te worden in de vrouweneditie van Atmosfeer van ATM Moerdijk. Dit relatiemagazine staat in het teken van vrouwen die hun mannetje staan. Ik voel me erg gewaardeerd. Blij met deze klant! Dit draagt enorm bij aan mijn gezondheid, werkplezier en duurzame inzetbaarheid.

Gezondheidskundige organisatieadviseur

Saskia Gorissen komt al bijna 20 jaar over de vloer. In de beginjaren nog als arbeidshygiënist van de Arbodienst. Sinds ze als zelfstandig ondernemer door het leven gaat, noemt ze zichzelf ‘gezondheidskundig organisatieadviseur’. “Dat doet veel meer recht aan wie ik ben en wat ik doe.” Gezondheid op het werk is volgens Saskia veelomvattend. “Behalve om fysieke arbeidsomstandigheden gaat het ook om ‘de mentale state of mind’ van medewerkers. Veel industriële bedrijven hebben daar minder oog voor. ATM gelukkig wel.” Daar heb je ze weer..’
Saskia is kind aan huis bij ATM, maar blijft niettemin een onafhankelijk adviseur. “In beginsel ben ik natuurlijk een kritische tante. Zo werd ik hier ooit ook gezien. Tegenwoordig zeggen ze ‘blij dat je er bent’. Dat heeft te maken met de manier waarop ze bij ATM met gezondheid en veiligheid omgaan.

Risico-inventarisatie en -evaluatie

Saskia is ook een graag geziene gast wanneer ze samen met veiligheidsmanager Ben Hopmans van ATM elke vijf jaar het RI&E proces in gang zet. “Deze risico-inventarisatie en -evaluatie is cruciaal voor het bedrijf. Het gaat om een breed onderzoek. Gezondheid, veiligheid, welzijn, we brengen alles in kaart.” In die bevindingen is ook terug te zien of medewerkers het naar hun zin hebben bij ATM. Saskia: “Ook daar vraag ik ze naar. Hoe de omgang met collega’s is en hoe de betrokkenheid bij het bedrijf. Ik vraag ook welk punt ze hun bedrijf geven als het over werksfeer en dergelijke gaat. Daar rolt een mooie 7 tot een 8 uit. En er is geen sprake van sociaal wenselijke antwoorden. Want wanneer ik vraag of en hoe dat punt verder omhoog moet, noemen ze geen directe aandachtspunten. Er zijn ook geen overwegende klachten.” Dat medewerkers het naar hun zin hebben, vindt Saskia erg belangrijk voor een bedrijf.

Lees het hele artikel via deze link.